Ferrari'den Duble

Pazar sabahı erken saatlerde sezonun üçüncü yarışını izlemek için alarmlarının tırmalayıcı sesine uyananlar nadir görülen bir doğa olayına şahit olacaklarından bilinçsiz oturdular televizyonlarının karşısına. 3. Turun ardından muhtemelen gözlerini sıkıca bir ovuşturdular, ama yanlış yoktu. O an anladılar ki Max Verstappen’in üçüncü turunda yarış dışı kaldığı bir gün, haliyle başka bir kazanan görmemize vesile olacaktı. 2023 Singapur öncesi 7 yarış üst üste kazanan ve dominasyonuyla iyice canları sıkan Hollandalı adeta bir dejavu yaşattı. 7 yarışlık galibiyet serisini bitiren ise yine Carlos Sainz oldu. Takım arkadaşı Leclerc ve Norris ise podyuma çıkan diğer isimler oldu.

Start Öncesi

Doğrusunu söylemek gerekirse Avustralya hafta sonu Tifosiler için oldukça umutlu başladı. P2 ve P3’te özellikle tek turda Red Bull’a karşı üstünlük kurmaları iki ihtimali beraberinde getirdi. Ya Red Bull ve bilhassa Verstappen kasıtlı bir şekilde güç saklıyordu ya da pist karakteristiği itibariyle Avustralya’nın nevi şahsına münhasır durumu, hızlı virajları Ferrari’nin oldukça işine geliyordu. İlkini asla öğrenemeyecek olsak da teorik olarak ikinci önermenin doğru olduğunu söylemek pek yanlış sayılmaz. Zaten Ferrari’nin geçtiğimiz sezona göre büyük bir gelişme kaydetmesi ve ikincilik için rakipsiz bir konum elde etmiş durumda olması da bunu destekliyor. Yine de antrenman seansları bitip sıralama turları başladığında Verstappen’in farkla pole pozisyonunu yakalama ihtimali yüksekti. Aslında küçük bir nüans hariç aynen böyle de oldu. Neticede Max pole elde ederken Ferrari arkasından takip etti. Q1 ve Q2’de daha hızlı olmasına rağmen Q3’te kusursuz bir tempo yakalayamayan ve 9-10. Virajlarda hata yapan Sainz, bu sezon Verstappen’den pole pozisyonunu çalan ilk pilot olmaya çok yaklaştı.

Yarıştan Notlar

Yarış ise başından sonuna ilginç hikayelere tanıklık etmemize sebep oldu. Verstappen’in üçüncü turda arıza sebebiyle yarış dışı kalmasıyla 4. Turdan itibaren yeni bir yarış başlamış oldu. Ferrari doğru stratejiyle ilk iki sırayı alırken trafikte kalan isimler için geçiş yapmak oldukça zorlaştı. Leclerc’e gelen “Sıranı ve temponu koru.” direktifi de arkasındaki grubun ve özellikle Norris, Perez ikilisinin günün sürücüsü Sainz’a yaklaşmasını engelledi. Bu noktada Carlos Sainz’a bir parentez açmak gerekir. Sezona Bahreyn'de iyi giren ardından apandisit ameliyatı nedeniyle Suudi Arabistan yarışını kaçıran Sainz’ın sezon sonunda takımdan ayrılacak olması ve halihazırda bir kontratı bulunmaması onu takım arkadaşı Leclerc’i mağlup etme konusunda iştahlandıran noktalar yalnızca biri. Olası Max-Mercedes birlikteliğinde Red Bull koltuğunun, dolayısıyla 2025 sezonu şampiyonluğunun en büyük adaylarından olacaktır.

Yarışın başlarında arıza nedeniyle devam edemeyen Hamilton ve son turda büyük bir kaza atlatan Russell ise haftanın sınıfta kalanlarıydılar. Aynı zamanda Avustralya, yükselen McLaren ve Mercedes arasındaki makasın gözlemlenmesi açısından da turnusol görevi gördü. McLaren, Norris ve Piastri ile başarılı geçen hafta sonundan çıkardığı puanlarla takımlar sıralamasında Red Bull ve Ferrari’nin ardına üçüncü sıraya yerleşti. Yarışın bir diğer kaybedeni ise şüphesiz Checo Perez’di. Sezon sonunda sözleşmesi sona erecek 34 yaşındaki pilotun performansı Avusturya ekibinin fanlarına adeta saç baş yoldurdu.

Günün puan alan 6 ve 7. pilotları Stroll ve Tsunoda’nın tecrübeli takım arkadaşlarına kurdukları üstünlükler de yarışın dikkat çeken noktalarından biriydi. Özellikle Tsunoda’nın takım arkadaşı Ricciardo’yu mağlup etmesi Avustralyalı pilotun koltuğunu kaybedeceği yönündeki spekülasyonları da beraberinde getirdi.

Haas'ın Yükselen Formu

Yoğun gündemde çok fazla konuşulmasa da son iki yarışta puan alan Haas'tan da bahsetmeden olmaz. Suudi Arabistan’da 10. Sıradan puana tutunan Hulkenberg’e Avustralya'da takım arkadaşı Magnussen de katıldı ve Haas evine 9-10. sıradan kaptığı 3 puanla döndü. Onların da öndeki gruptan yarışı bitiremeyen pilotlar oldukça bu puanların peşinde olacakları söylenebilir.

Sezon Şimdi Başladı

Avustralya, 2020 öncesi takvimlerde uzun süre sezonun ilk yarışı olmasının da etkisiyle genellikle Formula 1 seyircisi için sezonun gerçek manasıyla başlaması anlamına geliyor. Üstelik belki de Max’in erken veda ettiği bir yarış sezona dair farklı noktalara odaklanmamızı da sağlıyor. Bir yandan takımlar Japonya’ya doğru seyahatlerini sürdüredursun, koltuk kapma mücadelesi de günden güne kızışıyor. Sezon kaldığı yerden tüm rekabet ve entrikalarıyla biz fanları mutlu ederek devam ediyor.


Yiğit Şen

Spor Yazarı