40 hafta, son ana kadar hiçbir şeyin belli olmadığı 36 yarış ve her şeyini veren 34 pilot. Sonunda ise şampiyon olan tek pilot: Joey Logano.
Normal Sezon
36 yarışlık serüven 20 Şubat’ta Daytona 500 yarışı ile başladı. Nascar’ın en prestijli yarışını William Byron kazandı. Sezonun ikinci yarışı Atlanta’da ise Nascar tarihinin en unutulmaz son turuna şahit olduk. Suarez, Blaney ve Busch bitiş çizgisini aynı anda geçti. Yapılan araştırmaların ardından Suarez’in milimetrelerle önde olduğu tespit edildi. Bir sonraki yarış olan Las Vegas’ta Kyle Larson baştan sona dominant bir şekilde yarışı kazanmayı bildi. Dördüncü yarışta Bell ilk galibiyetini alırken bundan sonraki 4 yarışta ikişer tane Hamlin ve Byron galibiyeti gördük. Dokuzuncu yarışta, geçen sezonki galibiyetsiz sezonunun ardından Chase Elliot, ilk galibiyetini almayı başardı. Sonraki yarışlarda Reddick ilk galibiyetini alırken Hamlin ise sezonun 3. ve son galibiyetini almış oldu. Normal sezonun yarısı biterken Ford araçları ve özellikle Penske takımı büyük hayal kırıklığı yaratmıştı. Ford adına ilk galibiyet ise Darlington’da Keselowski’den geldi. Sonraki hafta ise play-off bileti verilmeyen All-Star yarışı koşuldu. All-Star Open yarışını Ty Gibbs kazanırken, ana yarışı ise Logano kazandı. Nascar’ın en uzun yarışı Coca Cola 600’de Bell iyi bir performans ile galibiyeti aldı. Geçtiğimiz sezonun şampiyonu Blaney, ilk kez Iowa’da kazanırken Logano ise bileti Nashville’de aldı. Normal sezonun son 4 yarışında ise Dillon, Burton ve Briscoe’nun sürpriz galibiyetleriyle Play-off'a kalan sürücüler belirlenmiş oldu. Normal sezon şampiyonu ise Tyler Reddick oldu.
Play-Off
Son 16 turunda, 3 yarışın ikisinde Logano ve Larson kazanarak adlarını son 12 turuna yazdı. Diğer 10 kişilik kontenjan ise kazanılan Play-off puanları ile belirlendi. Elenenler ise Burton, Gibbs, Keselowski ve Truex oldu. Son 12 turunda ise galibiyet ile bir üst tura geçebilen tek kişi Kyle Larson oldu. Son 12 turunun son yarışında ise tüm şampiyonayı değiştirecek bir olay gerçekleşti. Normalde bir üst tura kalan Alex Bowman, yarış sonrası yapılan kontrollerden sonra ağırlık testini geçemedi ve aracı yarıştan diskalifiye edildi. Bu sayede ise Bowman’ın puan olarak bir gerisinde olan Logano son 8’e kalmış oldu. “Championship 4” için biletlerin dağıtılacağı son 3 yarışta ilk bileti Logano aldı. İkinci yarış Homestead-Miami'de ise sezonun en zevkli yarışlarından biri gerçekleşti. Son turlardaki kaza ile umutları yeşeren Tyler Reddick, son turda inanılmaz bir şekilde Blaney’i geçip ikinci bileti aldı. Böylelikle Michael Jordan ve Hamlin’in takımı 23XI ilk kez şampiyonluk yarışına katılmayı hak kazandı. Son iki biletin verileceği Martinsville yarışında, geçtiğimiz sene olduğu gibi Blaney oldu fakat yarışın asıl olayı Byron ve Bell arasında oldu. Yarışın sonlarına doğru Byron puan olarak Bell’in önündeydi. Christopher Bell’in şampiyonluk yarışına kalabilmesi için ya Byron’un sıra kaybetmesi ya da Bell’in Wallace’ı geçmesi gerekiyordu. Olası olan ilkiydi fakat Byron’un son turlarda arkasındaki 3 pilotu savunmayı başardı. İkincisi ise olası gözükmese de son turda Bell, Wallace’ı yakaladı ve duvara sürterek geçti. Bu durumda son bilet Bell’e gitmişti fakat yaptığı hareket Nascar tarafından yasaklanmıştı. Ayrıca iki takım da birbirlerini suçlamışlardı. Joe Gibbs Racing, Byron’un arkasındaki Chevrolet pilotlarının onu bilerek geçmediğini belirtti. Hendrick Motorsport’tan ise buna karşılık, Toyota aracı süren Wallace’ın son turlarda temposunu bilerek azalttığını söyledi. Sonuç olarak Nascar Yönetimi ikisini de suçlu buldu fakat Bell’in yaptığı hareket yasaklı olduğundan Byron son bileti almış oldu. Bu şekilde Championship 4 yarışına Logano, Reddick, Blaney ve Byron kalmış oldu. Geçişin zor olduğu Phoenix’te pole pozisyonunu emekli olacak Truex Jr alırken Logano da ikinci pozisyonda başladı. Geçtiğimiz yarışlara göre az aksiyonlu geçen yarışta, şampiyonluğu Penske pilotlarından birinin alacağı son turlarda kesinleşmişti. Diğer iki pilottan Reddick bütün yarış boyunca diğerlerini yakalayamadı. Byron ise farklı strateji denese de son turlarda gerideydi. Son 30 turda Logano önde olan pilottu fakat Blaney taze lastikleriyle ondan daha iyi bir tempoyla farkı eriterek geliyordu. Blaney için zor olan ise yakalamak değil geçmekti. Logano eski lastikleriyle bütün gücüyle kendini savundu ve sezonun son turunu önde geçerek 3. şampiyonluğunu kazandı. Blaney ise üst üste ikinci şampiyonluğunu kaçırsa da Penske takımı bunu başarmış oldu.
Önemli Olaylar
Pist içi olayların dışında pist dışı yaşananlar da önümüzdeki Nascar sezonları için önemliydi. Bunlardan ilki, Stewart-Haas takımının seriden çekiliyor olması oldu. Uzun senelerdir seride olan takımın çekilmesi herkesi şaşırttı. Bu olaydan sonra pilotları ve araçları boşta kalmış oldu. Boşta kalan pilotlardan Briscoe, Truex Jr’dan boşalan 19 numaralı Joe Gibbs aracına seçildi. Gragson Front Row’a, Berry Wood Brothers’a, Preece ise RFK’e gitti. Araçları ise Front Row, 23XI ve Trackhouse aldı. Diğer büyük olay ise Michael Jordan ve Nascar yönetimi arasında geçti. Jordan, Nascar’a “Rekabet karşıtı uygulamalar” yaptığına yönetlik dava açtı. Bunun üzerine ise 23XI takımı yeni charter sözleşmesini imzalamadı ve Nascar takımın statüsünü iptal etti. Olay ise mahkemeye taşınmış oldu. Bunlar yaşanırken ise Michael Jordan, takımının yarışmasına devam etmesini ve Reddick’in şampiyonluğa odaklanmasını sağladı. Kapanış olarak ise 2017 Nascar Şampiyonu olan Martin Truex Jr, tam sezon Nascar kariyerini bitiriğini açıkladı.
Pilot Değerlendirmeleri
Logano şampiyon olsa da sezon boyunca vasatın altında bir performansa sahipti. Hatta şansına şampiyon oldu diyebiliriz. Nascar’da önemli olan sezon boyunca ne yaptığın değil, sezonun sonunda ne yaptığın. Bu sayede ise Logano şampiyonluğu almış oldu. Geçtiğimiz sezonun şampiyonu ise ikinci şampiyonluğuna çok yakın bir şekilde sezonu tamamladı. Logano’dan daha iyi bir sezon performansına sahip olsa da vasatı aşamadı. Hendrick pilotlarından Larson ise sezon boyunca en iyi pilotlardan biriydi. Buna rağmen Championship 4’a girmeyi başaramadı. Sezonu ise en çok yarış kazanan (6) ve en çok turu lider olarak bitiren (1700) pilot olarak bitirdi. Championship 4’a kalan tek Hendrick pilotu ise Byron oldu. Kariyerine Daytona 500 galibiyeti ekledi ve 3 galibiyet aldı. Elliot ise son 8’de elendi ve sezonu tek galibiyetle tamamladı. Diğer büyük takım Joe Gibbs’den ise hiçbir pilot şampiyonluk yarışına kalamadı. Denny Hemlin normal sezon şampiyonluğuna oynamış olsa da play-off'da yeterli performansı gösteremedi. Bell ise son yarışa kalması kesin gözüyle bakılsa da Martinsville’de kötü bir performans gösterdi. Joe Gibbs adına ise en iyi pilottu. Sezonun en sürpriz ve iyi performansı, 23XI takımı ile Tyler Reddick’ten geldi. Normal sezon şampiyonu oldu ve takımını ilk kez Championship 4’a sokmayı başardı. 36 yarışın da 21’ini ilk 10’da bitirebildi. Şampiyonluk yarışında istediği performansı iyi sergileyemese de sezon adına en hatırda kalır performansı gösterdi. Emekliliğe ayrılacak Truex Jr ise son tam sezonunu yarış kazanamadan bitirmiş oldu.
Takım Değerlendirmeleri
Sezonun sonlarında Team Penske pilotlarını şampiyonluk için yarışırken gördük fakat tüm sezon Team Penske adına bunun tam tersi oldu. Üç pilotu da galibiyet aldı ama bu galibiyetler çok geç geldi. Her şeye rağmen Team Penske üst üste ikinci şampiyonluğunu aldı. Hendrick, normal sezonu çok güçlü bir şekilde bitirdi. Sezonun sonu ise Team Penske’nin tam tersi bir şekilde gerçekleşti. Nascar’ın en büyük takımı, Championship 4’a pilot gönderememe tehditiyle karşılaştı. Son yarışa pilot gönderemeyen büyük takım ise Joe Gibbs oldu. Geçen seneye göre daha güçsüz olsalar da Hendrickler ile sezon boyunca yarıştılar. Büyük takımların yanında 23XI sezonun en çok konuşulan takımı oldu. Jordan ve Hamlin’in takımının geleceği belli olmasa da kendileri adına en iyi sezon geçti. Üreticilerden ise Chevrolet 15 galibiyetle en çok kazanan oldu. Toyota ise 9 galibiyetle en az galibiyetle bitirdi.
Sezon Ödülleri
- Best Driver: Kyle Larson
- En Büyük Hayal Kırıklığı Pilot: Kyle Busch
- Beklentileri Aşan Pilot: Tyler Reddick
- En İyi Çaylak: Carson Hocevar
- Best Team: Hendrick Motorsports
- En Büyük Hayal Kırıklığı (Takım): Joe Gibbs Racing
- Beklentileri Aşan Takım: 23XI Racing